Stel een vraag aan je collega’s binnen de Leisure Lab Limburg Community.
Ga het gesprek aan; we kunnen er hooguit wijzer van worden đ
Meldingen
Alles wissen
1,5 meter samenleving
1
Berichten
1
Gebruikers
0
Reactions
655
Bekeken
Topic starter
De vraag werd gesteld tijdens de bijeenkomst en volgend beeld en kansen werden genoemd.Â
Beeld:
- Kleiner
- Lokaler
- Fysiek afstandelijker, sociaal dichter bij elkaar
- Van persoonlijke aandacht naar digitale aandacht (apps), offline naar online
- Meer oog voor de natuur
- Veiligheid is belangrijk(er dan ooit)
- Kleine dingen in het leven zijn belangrijker geworden (en nu vasthouden!)
- 3 fases â intelligente lockdown â 1,5 meter â nieuwe normaal -> elke fase kent zijn eigen onzekerheden
- Het psychologisch effect niet onderschatten. Mensen zijn (voorlopig) mogelijk banger en hebben âcontactvreesâ.
Kansen:
- niet zo snel meer naar het buitenland, buitenland op slot, dus veel binnenlands toerisme (mogelijke consequentie concurrentie met andere provincies om de gast)Â
- speerpunt maken van veiligheidÂ
- streekproducten maximaal inzetten/gebruiken
- boodschappen in eigen omgeving doen
- samenwerking, saamhorigheid (ondernemers, buurt, verenigingsleven)
- andere producten ontwikkelen, bijvoorbeeld afhalen
- lokale ondernemers worden ontdekt door buurtbewoners
- kwaliteit boven kwantiteit
- in kleinere groepen veel meer doen ipv in grote groepen, dus grote huizen splitsen
- zelfbedieningÂ
- geen last minutes meer, geen stuntprijzen meer .. gast betaalt de volledige prijsÂ
- goed moment om nog eens opnieuw te bepalen wat jij belangrijk vindt voor jouw gasten en jouw bedrijf (waar sta je voor)
Heb jij nog toevoegingen? Hoe ga je het toepassen?
Geplaatst : 30/04/2020 11:45 am