Stel een vraag aan je collega’s binnen de Leisure Lab Limburg Community.
Ga het gesprek aan; we kunnen er hooguit wijzer van worden 🙂

 

Notifications
Clear all

Hoe zorgen we ervoor dat het leuk blijft voor de gast? Maar vooral ook voor onszelf!  

 
(@admin)

 

  • Dicht bij jezelf blijven als gastheer/vrouw. Zo normaal mogelijk acteren, maak het niet gekunsteld. 
  • Blijf in gesprek en benoem dat je er samen in zit, het is een gedeelde verantwoordelijkheid.
  • Werk samen met de gast aan oplossingen (waar je tegenaan loopt). Dit creëert wederzijds begrip en minder afstand.
  • De gast goed blijven informeren; geen valse verwachtingen geven. Maar ook niet over-informeren, want dat werkt juist weer beklemmend. Benoem dingen, handel er naar, maar maak er niet steeds een punt van.
  • Blijf rustig, blijf jezelf en humor maakt het makkelijker.
  • Blijf plezier houden in je werk.
  • Het is fijn dat de eerste gasten weer komen. Bijna net zo spannend als toen we begonnen.
  • Gasten zijn er, meer dan normaal, aan toe om er even uit te zijn. Ondanks dat (of wellicht juist omdat) er geen vertier is, worden de kleine dingen meer gewaardeerd. Gasten lijken sneller tevreden.
  • Het vooruitzicht is … het komt echt wel goed … 
  • Hou de moed er in, maar makkelijk is het niet.
  • Geniet van wat er wel is, natuur, tuin en elkaar.
  • Besef dat we veel trouwe gasten hebben, die graag weer komen, doet goed. Ook in de nieuwe situatie. Gunfactor. Hart onder de riem.

 

Maar hoe dan ook:

 

  • De beleving voor de gastgever en de gast zal (voorlopig) een andere zijn. Als dat niet meer goed voelt kun je er ook voor kiezen om je product (of een deel van je producten) tijdelijk niet aan te bieden. Omdat je beseft dat je nu even niet kunt bieden waar je voor staat. Bijv. de miljoenenlijn, die tijdelijk stopt met haar ritten, omdat het met al die maatregelen ‘geen uitje’ meer is.
ReageerCitaat
Geplaatst : 06/05/2020 9:40 pm
Share: