Stel een vraag aan je collega’s binnen de Leisure Lab Limburg Community.
Ga het gesprek aan; we kunnen er hooguit wijzer van worden 🙂
Meldingen
Alles wissen
Gastvrijheid onder druk
1
Berichten
1
Gebruikers
0
Reactions
641
Bekeken
Topic starter
De antwoorden tijdens de bijeenkomst:
- Gast en gastheer/vrouw moeten zich beide omvormen, anders handelen. Het blijkt dat gewoontes af te leren zijn, en uiteindelijk ook als niet ongastvrij worden gezien. Gaat wel wennen.
- Die 1,5 meter voelt (toch) niet goed, ongemakkelijk, ongastvrij en soms onwerkbaar.
- Het lijkt praktisch wel te regelen, maar het doet veel bij de mens zelf:
-
-
- onzekerheid en twijfel
- schuldgevoel naar de gast
- je eigen gevoelens wegcijferen
- je identiteit kwijtraken (vanwege beperkingen)
- aantasting concept
- verdriet en angst
- pieken en dalen
- emotionele rollercoaster
- verlies van werk en inkomsten
- gebrek aan perspectief
- alleen maar annuleringen verwerken en weinig tot geen aanvragen, zorgt voor een negatieve spiraal
- zorgen om rendabiliteit
- tegen beter weten in positief blijven
- gelaten (het is nu eenmaal zo, het moet maar)
- gefrustreerd
-
- We staan niet meer in onze kracht. Het concept van het bedrijf wordt uitgekleed, en dat zorgt ervoor dat je jezelf niet fijn voelt.
- Onzeker. Er is echt heel veel onduidelijk, wat mag wel/niet, komen de gasten wel/niet, hoe gaat de toekomst eruit zien.
- Het voelt beklemmend, ook voor gasten (blijven op de kamer).
- Weinig klik met gasten die nu (wel) komen. Gekozen worden om het ‘open zijn’, niet voor het concept.
- We kunnen door de maatregelen minder gasten ontvangen, waardoor de vraag ontstaat of het financieel haalbaar is.
- Maar toch ook positief en praktisch blijven denken. Blijf denken in mogelijkheden!
- Kans: mensen willen niet naar het buitenland en willen nu zekerheid voor een plaats.
Geplaatst : 06/05/2020 9:39 pm