Het blijkt regelmatig een thema te zijn bij de OpenHuisSessies. Hoe vinden je (potentiële) gasten je? Hoe word jij als toeristische ondernemer gevonden? Hoe ben je zichtbaar tussen het grote aanbod in accomodaties en/of restaurants? Je website is daar essentieel bij.
En elke keer blijkt dat best wel lastig, met termen als zoekmachineoptimalisatie, google analytics, seo en sea. En daarom wordt dit vaak uitbesteed aan externe partijen of het blijft liggen.
Tijdens deze ThemaSessie gaan we daar verandering in brengen. We gaan aan de slag met jouw vindbaarheid op het web.
We hebben de ThemaSessie opgedeeld in twee delen. Enerzijds omdat de laatste keer de dag te lang was en anderzijds is het goed om het geleerde toe te passen en terug te komen met vragen.
De praktische informatie over de ThemaSessie:
Datum: dinsdag 2 juni 2020 van 10 tot 15 uur en dinsdag 9 juni 2020 van 19 tot 21.30 uur
Locatie: Camping ’t Geuldal, Meerssen (onder voorbehoud)
Kosten: €79 (excl. BTW) voor beide sessies (leden van Leisure Lab Limburg nemen kosteloos deel)
Tickets: te koop via tickli en is bestemd voor beide sessies.
Op 2 juni gaan we aan de slag met de termen, wat betekent het en wat kan je ermee. Maar je gaat ook kijken hoe je website het doet, of je alles uit je website haalt. Je gaat heel praktisch aan de slag en maakt ter plaatse een analyse van je website. Daarnaast krijg je belangrijke verbeterpunten en aandachtspunten mee naar huis.
Op 9 juni herhalen we nog een en ander, gaan we in op vragen. Maar gaan we ook kijken hoe en of we google een handje kunnen helpen. Hoe belangrijk is het om te dealen met Google? Wat doe je wel/niet goed? Waar moet je op letten? Wat zijn de basisbegrippen die je, in dit kader, moet weten en kunnen toepassen (of kunnen aansturen bij een externe partij)? Hoe weet je of een Google Ads Campagne goed is voor je bedrijf? Heb je eigenlijk een alternatief voor het ‘dealen’ met Google? Wederom heel praktisch en je gaat aan de slag met de zoekwoorden die jij belangrijk vindt en een advertentiecampagne op google. En natuurlijk kan je dan ook het gevolg van die advertentie meten.
De ThemaSessie, beide data, wordt gegeven door Prosuco, marketingspecialist in de recreatiebranche.